Burn-out test

Burn-out test

Symptomen van een burn-out tijdig herkennen én erkennen is ontzettend belangrijk. Het helpt je namelijk een burn-out te voorkomen of de kans erop aanzienlijk te verkleinen. Doe je niets? Dan riskeer je het volledig opgebrand te raken; emotioneel en lichamelijk. Wil je weten of je een burn-out hebt of het risico op burn-out loopt? Doe dan nu de burn-out test

De test bestaat uit totaal 24 vragen, het invullen van de vragenlijst kost je maximaal 5 minuten van je tijd. Aan het einde van de test kun je de vragenlijst aan mij versturen. Dan mail ik je de uitkomst van deze vragenlijst én geef je gratis advies wat je kunt doen om je scores te verbeteren. Uiteraard ga ik vertrouwelijk om met de door jou aangeleverde gegevens.

NB Ik reageer altijd. Mocht je van mij geen reactie ontvangen, dan is de oorzaak meestal een fout in het e-mailadres van de afzender.

Deze gevalideerde test is een Nederlandse vertaling van de Burnout Potential Inventory. Een Amerikaanse burnout-deskundige, genaamd Beverly Potter, ontwierp deze vragenlijst waarin de burn-out veroorzakende situaties worden genoemd.

Hoe werkt de burn-out test

Beantwoord onderstaande vragen over het afgelopen half jaar. Geef per vraag aan hoe vaak het symptoom op jou van toepassing is. Vul tevens je e-mailadres en je naam in. Nadat je de test hebt afgerond mail ik je binnen enkele werkdagen de uitkomst van deze vragenlijst én geef ik je gratis advies wat je kunt doen om je scores te verbeteren. Uiteraard ga ik vertrouwelijk om met de door jou aangeleverde gegevens.

Je naam
Je e-mailadres
1) Ik voel me moe, ook al heb ik voldoende slaap gehad.
2) Ik ben ontevreden met mijn werk.
3) Ik voel me bedroefd zonder dat daar echt een reden voor is.
4) Ik ben vergeetachtig.
5) Ik ben geïrriteerd en val uit tegen mensen.
6) Ik vermijd mensen op het werk en in mijn privé-leven.
7) Ik heb slaapproblemen, omdat ik me zorgen maak over mijn werk.
8) Ik ben vaker ziek dan vroeger.
9) Mijn houding ten opzichte van mijn werk is 'Waar zou ik me druk om maken? Ik sta er wat onverschillig tegenover.'
10) Ik raak vaker betrokken in conflicten.
11) Ik gebruik meer alcohol, drugs of kalmerende middelen om mij beter te voelen.
12) Met andere mensen communiceren is een bron van spanning.
13) Ik kan me niet meer concentreren op mijn werk zoals voorheen.
14) Het werk verveelt me.
15) Ik werk hard, maar bereik weinig.
16) Ik voel me gefrustreerd in mijn werk.
17) Ik zie er tegenop naar het werk te gaan.
18) Sociale activiteiten putten me uit.
19) Sex vraagt te veel energie.
20) In mijn vrije tijd kijk ik voornamelijk TV
21) Ik heb weinig om me op te verheugen in mijn werk.
22) Ik pieker over het werk in mijn vrije tijd.
23) Mijn gevoelens over mijn werk zitten mij dwars in mijn persoonlijk leven.
24) Mijn werk lijkt zinloos.

Hulp bij burn-out en stress

Heb jij het idee dat je volledig opgebrand en uitgeput raakt? Negeer je klachten niet en ga aan de slag met je herstel om erger te voorkomen. Hoe? Kies voor mijn ‘Stap voor stap uit je burn-out’ therapie. Tijdens het therapietraject doorlopen we verschillende stappen waarin ik diverse werkwijzen gebruik. Samen werken we doelgericht aan jouw herstel.