Handige apps bij burn-out en stress

Handige apps

Headspace
In een studie uit 2015 naar 23 ‘Mindfulness-apps’ kwam Headspace als beste uit de test. Alles aan de app ademt toegankelijkheid: het vriendelijke stemgeluid van Andy Puddicombe; de heldere taal, de frisse, simpele en uitnodigende huisstijl.

Je kunt de app hier downloaden


In-Balanz
Hulp bij paniek en herstellen van je buik/middenrif ademhaling d.m.v. een opgebouwde ademtherapie/training

Je kunt de app hier downloaden.


BellyBio
Een biofeedback app die je op je buik moet leggen (liggend of onderuit zittend). De bewegingssensor in je iPhone “voelt” vervolgens je ademhaling. Je hoort eerst ruisende golven, met je ademhaling ga je proberen deze golven te volgen. Als dit goed lukt hoor je muziek. Bij de instellingen kun je zelf geluiden en muziekjes aanpassen.

Je kunt de app hier downloaden


Stress Doctor
Deze app registreert je stresscyclus aan de hand van diepe ademhalingsoefeningen in combinatie met een hartslagmeter. Op deze manier kun je de effecten van stress op je lichaam ‘real time’ volgen.

Je kunt de app hier downloaden


PocketEnergy
PocketEnergy is specifiek ontwikkeld voor mensen met het chronisch vermoeidheidssyndroom, burn-outklachten, de ziekte van Lyme en andere medische vermoeidheidsklachten. Met de app kun je je klachten in kaart brengen en daar lessen uit trekken voor een betere kwaliteit van je leven. Gebruikers worden elke dag gevraagd hun activiteiten bij te houden en zowel hun fysieke als mentale gezondheidstoestand te evalueren. De app legt vervolgens verbanden tussen dagelijkse bezigheden en energiebalans. Met behulp van uitgebreide statistieken krijgen gebruikers praktische tips aangereikt om veranderingen te realiseren die ervoor zorgen dat ze zich energieker en zelfverzekerder voelen.

Je kunt de app hier downloaden


Mindfulness
Deze Mindfulness App is een meditatie-app met vijf geleide en vier stille meditaties. Het is mogelijk om mindfulness-berichten (reminders) naar jezelf te laten sturen. Een aantal is voorgeprogrammeerd, zoals ‘hoe voelt je lichaam nu aan?’ en ‘wat gebeurt er op dit moment in je, en om je heen?’ maar je kunt ook je eigen bericht schrijven. De geleide meditaties zijn ingesproken door Helma Ton, voorzitter van de Vereniging van Mindfulness Based Trainers (VMBN) in Nederland en Vlaanderen. Helma heeft een hele prettige stem en manier van uitleggen.

Je kunt de app hier downloaden


Calm
Een fijne mindfulness-app voor heerlijke rustmomenten, hulp om in slaap te vallen en de basis van mindfulness en meditatie.

Je kunt de app hier downloaden